«Для успіху в житті вміння спілкуватися з людьми набагато важливіше за наявність таланту»

Джон Леббок,
британський енциклопедист, політик

Що таке спілкування? Спілкування — це сукупність зв’язків і взаємодій людей, суспільств, суб’єктів (класів, груп, особистостей), у яких відбувається обмін інформацією, досвідом, уміннями, навичками та результатами діяльності. Як зауважують науковці, спілкування зазвичай спрямоване на досягнення певного результату, вирішення конкретної проблеми або реалізацію професійної цілі. Воно є необхідною умовою будь-якої діяльності. Через процес спілкування відбувається навчання та виховання людини, засвоєння різних видів соціального досвіду, норм і правил поведінки, традицій і звичаїв.

І варто тільки подумати скільки всього залежить від правильності цього спілкування. Прийом на работу, укладення договорів також вимагають спілкування, як і звичайне знайомство з людьми. Кожен з нас хоче знати секрет, своєрідну формулу успішного спілкування: що потрібно робити, щоб легко налаштувати контакт з малознайомими людьми; як підвищити ефективність спілкування з колегами, друзями та близькими людьми. Ефективність спілкування — це той «кінцевий продукт», який ми хочемо отримати в результаті нашої взаємодії. А будь-які справи будуть вирішуваться набагато успішніше і результативніше,знаючи кілька простих порад.

Основні правила ефективного спілкування:

· концентруйте увагу на людині, яка говорить, на її повідомленні;

· уточнюйте, чи правильно ви зрозуміли як загальний зміст прийнятої

інформації, так і її деталі;

· повідомляйте іншій стороні в перефразований формі сенс прийнятої інформації;

· у процесі прийому інформації не перебивайте людину, яка говорить, не давайте поради, не критикуйте, не підводьте підсумок, не відволікайтеся на підготовку відповіді. Це можна зробити після отримання інформації та її уточнення;

· домагайтеся, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не пересвідчившись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень;

· підтримуйте атмосферу довіри, взаємної поваги, виявляйте семпатію (співпереживання) до співрозмовника;

· використовуйте невербальні засоби комунікації: частий контакт очей, кивання голови в знак розуміння та інші.

Прийоми ефективного спілкування:

— «Правило трьох двадцяти»:

· перші 20 сек. зустрічі — вас оцінюють;

· перших 20 сек. має значення як і що ви почали говорити;

· і безумовно — 20 сек. посмішки і чарівності.

— 6 правил гарного співрозмовника:

· виявляти щиру цікавість до співрозмовника;

· посміхатися;

· запам’ятати ім’я людини і не забувати час від часу повторювати його в

розмові (це прийом психологічного «поглажування»);

· вміти слухати;

· вести розмову в колі інтересів вашого співрозмовника;

· ставитися до нього з повагою.

— Як збільшити корисність контакту:

· бути спостережливим;

· зробити комплімент;

· говорити про проблеми співрозмовника.

Який результат ви отримаєте:

· формальний контакт переросте в нормальне людське спілкування;

· ви завоюєте співрозмовника;

· ви підвищите вашу самооцінку .

Вміння спілкуватися та правильно висловлювати свої думки так чи інакше впливає на стосунки. Не важливо з ким ви спілкуєтесь, а важливо як ви вмієте знаходити підходи до кожного. Справити гарне враження на людину дуже важливо. А перше враження про вас складається в той момент, коли ви починаєте говорити. Знаючи як правильно говорити, можна досягти успіхів у кар’єрі, особистих стосунках та отримати неабияку впевненість під час знайомств з новими людьми. Браян Трейсі, мотиваційний оратор та автор ідей з саморозвитку, сказав так: «Спілкування — це навичка, якої можна навчитися. Це як кататися на велосипеді чи набирати текст. Якщо у вас виникне бажання працювати над цим, то ви зможете досить швидко покращити якість кожної сфери свого життя»

Дотримуйтесь навичок спілкування і гарний результат вам буде гарантований.